Pyzia Justyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia Naukowa Magazyn (Meissnera 5)
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Christie Agatha (1890-1976)
(717)
Kowalska Dorota
(664)
Pyzia Justyna
(-)
Fabianowska Małgorzata
(612)
Shakespeare William (1564-1616)
(581)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(526)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(524)
Kochanowski Jan
(469)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(460)
Roberts Nora (1950- )
(456)
Drewnowski Jacek (1974- )
(435)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(361)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(351)
Zarawska Patrycja
(334)
Popławska Anna
(324)
Mazan Maciejka
(320)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Pratchett Terry (1948-2015)
(309)
Prus Bolesław (1847-1912)
(308)
Szulc Andrzej
(295)
Naczyńska Zuzanna
(293)
ŻEROMSKI STEFAN
(286)
Dickens Charles (1812-1870)
(285)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(285)
Zarawska Patrycja (1970- )
(279)
Kiss Jacek
(269)
Siemianowski Roch (1950- )
(265)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Drewnowski Jacek
(258)
Żeleński Tadeusz
(252)
King Stephen (1947- )
(250)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(248)
Lem Stanisław (1921-2006)
(244)
Polkowski Andrzej
(242)
Zimnicka Iwona (1963- )
(239)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(235)
Leśmian Bolesław
(233)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(233)
Spirydowicz Ewa
(232)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(230)
Hopkins Andy (1952- )
(229)
Krasicki Ignacy
(229)
Precigs Katarzyna
(229)
Mortka Marcin (1976- )
(227)
Potter Jocelyn (1955- )
(227)
Masterton Graham (1946- )
(225)
Steel Danielle (1948- )
(208)
Jasieński Ksawery
(205)
Kędzierski Sławomir
(205)
Bieroń Tomasz
(204)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(204)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(204)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Ochab Janusz
(198)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(197)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(196)
Cieślik Donata
(195)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Siewior-Kuś Alina
(194)
Fabisińska Liliana (1971- )
(193)
Kelly Alison
(193)
Braiter Paulina (1968- )
(191)
Cussler Clive (1931-2020)
(189)
Cholewa Piotr W
(187)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(187)
Braiter Paulina
(185)
MONTGOMERY LUCY MAUD
(183)
DISNEY WALT
(182)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Mosiewicz Maria
(182)
Możdżyńska Aldona
(182)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(181)
Evans Virginia
(181)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(181)
Bassett Jennifer
(180)
Szypuła Wojciech
(180)
Astley Neville
(177)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(177)
Nienacki Zbigniew (1929-1994)
(177)
Nakoniecznik Arkadiusz
(173)
Supeł Barbara
(173)
Kozak Jolanta
(171)
Rzehak Wojciech
(171)
Wilusz Tomasz
(171)
Jansson Tove (1914-2001)
(170)
DĄBROWSKA MARIA
(169)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(169)
Skibniewska Maria
(168)
zbiorowa praca
(168)
Coben Harlan (1962- )
(166)
Kabat Jan
(166)
Kroszczyński Stanisław
(164)
GOSCINNY RENE
(163)
Grisham John (1955- )
(163)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Literatura polska
(3)
Poezja
(2)
Esej
(1)
Herbert, Zbigniew (1924-1998)
(1)
Pisarze polscy
(1)
Przekłady
(1)
Różewicz, Tadeusz (1921-2014)
(1)
Sztuka
(1)
Tematy i motywy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
2001-
(2)
1939-1945
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(3)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pana Cogito)
Artykuły zawarte w tomie dotyczą wielu przekładanych autorów (między innymi Tadeusza Różewicza, Andrzeja Bursy, Rafała Wojaczka, Zbigniewa Herberta, Bolesława Leśmiana, Witolda Gombrowicza czy Wisławy Szymborskiej), liczne są również analizowane języki tłumaczeń, w tym portugalski, słowacki, włoski, angielski, bułgarski i czeski. Autorzy - zarazem tłumacze i teoretycy tłumaczenia na podstawie własnych poszukiwań i praktyki translatorskiej przedstawiają problematykę przekładoznawczą, rolę tłumacza i skomplikowane kwestie językowe, jakie napotyka on w swojej pracy, a także relacje między autorem a jego reprezentantem w obcej kulturze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FV-63011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kłusownik i myśliwi : prywatna historia sztuki Zbigniewa Herberta / pod redakcją Justyny Pyzi i Józefa M. Ruszara. - Wydanie I. - Kraków : Instytut Literatury, 2020. - 399, [1] strona, [48] stron tablic : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka Pana Cogito)
Niniejszy tom, w skład którego wchodzi spory segment tekstów napisanych przez historyków sztuki, zajmuje się głównie problemem „oka” poety, który – przede wszystkim w celach zarobkowych, ale również z pasji nałogowego bywalca muzeów i galerii sztuki współczesnej – namiętnie pisywał recenzje z wystaw malarskich oraz eseje poświęcone źródłom europejskiej kultury. Chronologicznie rzecz biorąc, recenzje z wystaw były pierwsze, zaczęły się jeszcze w latach 50., w czasach sztuki poddanej rygorom socrealizmu, ale też pozostał im wierny tak długo, jak długo pozwoliła na nie biologia schorowanego ciała. Natomiast czytelnicy zachwycający się kolejnymi tomami esejów „apostoła w podróży służbowej” (a wcześniej czytający pojedyncze szkice publikowane w czasopismach) mieli pełne prawo uważać, że Zbigniew Herbert był przede wszystkim miłośnikiem starożytności, średniowiecza i sztuki włoskiego renesansu, aż po niespotykany rozkwit holenderskiego „złotego wieku”. (z wstępu Józefa Marii Ruszara)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FV-63014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pana Cogito ; 60)
Współfinansowanie: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Polska)
Czy istnieje teoria poezji Tadeusza Różewicza? Uwierzyliśmy poecie, że nie wie, czym jest i czym powinna być poezja, że jego uwagi o poezji i tworzeniu poezji są zawsze w niegotowości, formułowane przy okazji i niesystemowo. To prawda, jeden z największych poetów wieku XX nie zostawił po sobie żadnego traktatu, manifestu, definicji. Napisał: „Wszelkie "manifesty" i definicje ograniczają nasze ruchy, usztywniają nasze postawy” (Do źródeł, PR III 49). A przecież wielokrotnie próbował zapisać doświadczenie poezji jako własne doświadczenie tworzenia. Tak powstały Przygotowanie do wieczoru autorskiego i Margines, ale…, Języki teatru i liczne bloki korespondencji. W późniejszych próbach samookreśleń poeta stale jednak wracał do Przygotowania do wieczoru autorskiego, czyniąc je podstawą do – ewentualnych – dalszych uściśleń czy rozwinięć już zaprezentowanej postawy. Dlatego ta publikacja (również poprzez jej tytuł) stanie się jego własną introduction a la méthode, by przywołać Paula Valéry`ego. Doświadczenie tworzenia zapisywał poeta, opatrując je autobiograficznym wyznaniem i osłabiając znakami niepewności. Miały one pokazywać nie teoretyka, prawodawcę nowych znaczeń, ale praktyka. Błądzącego i może odnajdującego poetę. Dlatego zanotował: „Chciałbym podzielić się pewnymi doświadczeniami, które nasunęły się w czasie pisania wierszy. Chodzi tutaj o najbardziej osobiste uwagi. Nie będzie to więc próba przeprowadzenia analizy poezji współczesnej, lecz raczej próba podzielenia się wszystkimi wątpliwościami, jakie ofiarowała mi moja praktyka poetycka” (Dźwięk i obraz w poezji współczesnej, PR III 5). „Podzielić się”, „nasunęły się”, „najbardziej osobiste uwagi”, „wątpliwości”… Zaproszenie do rozmowy, a nie narzucenie sądów. Piękna współobecność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FV-63032 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej