Okuniewski Juliusz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia 40 (Paca 46)
(1)
Wypożyczalnia 44 (Jana Nowaka-Jeziorańskiego 24)
(1)
Wypożyczalnia 66 (Angorska 14)
(1)
Czytelnia Naukowa Magazyn (Meissnera 5)
(5)
Wypożyczalnia BD 34 (Jana Nowaka-Jeziorańskiego 24)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Christie Agatha (1890-1976)
(716)
Kowalska Dorota
(664)
Okuniewski Juliusz
(-)
Fabianowska Małgorzata
(611)
Shakespeare William (1564-1616)
(581)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(526)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(524)
Kochanowski Jan
(469)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(460)
Roberts Nora (1950- )
(456)
Drewnowski Jacek (1974- )
(435)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(361)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(351)
Zarawska Patrycja
(334)
Popławska Anna
(324)
Mazan Maciejka
(320)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Pratchett Terry (1948-2015)
(309)
Prus Bolesław (1847-1912)
(307)
Szulc Andrzej
(295)
Naczyńska Zuzanna
(292)
ŻEROMSKI STEFAN
(286)
Dickens Charles (1812-1870)
(285)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(285)
Zarawska Patrycja (1970- )
(277)
Kiss Jacek
(269)
Siemianowski Roch (1950- )
(265)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Drewnowski Jacek
(258)
Żeleński Tadeusz
(252)
King Stephen (1947- )
(250)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(249)
Lem Stanisław (1921-2006)
(244)
Polkowski Andrzej
(242)
Zimnicka Iwona (1963- )
(239)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(235)
Leśmian Bolesław
(233)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(233)
Spirydowicz Ewa
(232)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(230)
Hopkins Andy (1952- )
(229)
Krasicki Ignacy
(229)
Precigs Katarzyna
(228)
Potter Jocelyn (1955- )
(227)
Mortka Marcin (1976- )
(226)
Masterton Graham (1946- )
(225)
Steel Danielle (1948- )
(209)
Jasieński Ksawery
(205)
Kędzierski Sławomir
(205)
Bieroń Tomasz
(204)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(204)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(204)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Ochab Janusz
(198)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(197)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(196)
Cieślik Donata
(195)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Fabisińska Liliana (1971- )
(193)
Kelly Alison
(193)
Siewior-Kuś Alina
(193)
Braiter Paulina (1968- )
(191)
Cussler Clive (1931-2020)
(189)
Cholewa Piotr W
(187)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(187)
Braiter Paulina
(185)
MONTGOMERY LUCY MAUD
(184)
DISNEY WALT
(182)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Mosiewicz Maria
(182)
Możdżyńska Aldona
(182)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(181)
Evans Virginia
(181)
Bassett Jennifer
(180)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(180)
Szypuła Wojciech
(180)
Astley Neville
(177)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(177)
Nienacki Zbigniew (1929-1994)
(177)
Nakoniecznik Arkadiusz
(173)
Supeł Barbara
(172)
Kozak Jolanta
(171)
Rzehak Wojciech
(171)
Wilusz Tomasz
(171)
Jansson Tove (1914-2001)
(170)
DĄBROWSKA MARIA
(169)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(169)
zbiorowa praca
(168)
Coben Harlan (1962- )
(166)
Kabat Jan
(166)
Skibniewska Maria
(166)
Kroszczyński Stanisław
(164)
GOSCINNY RENE
(163)
Grisham John (1955- )
(162)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Temat
Autyzm
(3)
Stres pourazowy
(2)
COVID-19
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziewczęta
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kobieta
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Socjalizacja
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trauma
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Karty pracy ucznia
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Sensory integration and the child : understanding hidden sensory challenges" 2005.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FV-60899 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FV-60654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od wczesnych lat dziecięcych zmagali się z trudnościami wynikającymi z autyzmu, ale obecnie Temple Grandin i Sean Barron to osoby szczęśliwe, znane i spełnione w społeczeństwie. Osiągnęli ten sam cel, jednak drogi, którymi do niego dotarli, były całkiem różne. Zachowania społeczne Temple kontrolował jej logiczny umysł, podczas gdy zachowania społeczne Seana sterowane były przez emocje. Oboje ostatecznie pogodzili się ze światem społecznym i znaleźli w nim dla siebie miejsce. Dlatego też ich historie, sugestywnie ukazane w tej książce, są fascynujące i pouczające dla każdego – niezależnie od tego, czy jest osobą z autyzmem, opiekunem takiej osoby, czy po prostu interesuje go spojrzenie na społeczeństwo z perspektywy outsidera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i psychoterapia)
Jak włączyć dialog motywujący do terapii poznawczo-behawioralnej Na pierwszy rzut oka dialog motywujący (DM) i terapia poznawczo-behawioralna (TPB) mogą się wydawać koncepcjami sprzecznymi. Sylvie Naar i Steven A. Safren udowadniają jednak, że zintegrowana terapia łącząca metody DM i TPB daje znacznie lepsze wyniki niż stosowanie każdego z tych podejść osobno. Autorzy, prowadząc czytelnika przez najważniejsze etapy TPB, począwszy od rozpoczęcia i ustalenia planu terapii, poprzez trening umiejętności poznawczych i behawioralnych, po utrzymanie procesu zmiany, wyjaśniają, jak skorzystać z czterech procesów DM (angażowania, ukierunkowywania, wywoływania i planowania) w zakresie każdego z tych etapów terapii. Pokazują również sytuacje, w których DM i TPB mogą wejść w konflikt, i podpowiadają terapeutom, w jaki sposób radzić sobie z takimi problemami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. FV-61323 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomóż dziecku z ASD rozwijać się w optymalny sposób dzięki interaktywnym ćwiczeniom budującym umiejętności społeczne i pewność siebie! Ćwiczenia, gry i zabawy to świetny sposób, żeby ułatwić dziecku z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) naukę i rozwój. Książka zawiera 50 zadań, które opracowano specjalnie po to, by pomóc najmłodszym (w wieku od 4 do 8 lat) rozumieć własne uczucia, regulować emocje, skutecznie komunikować się z innymi osobami oraz poprawić koncentrację. Dzięki kolorowym ilustracjom łatwiej będzie wykształcić umiejętności przydatne w życiu i rozwinąć talenty dziecka! Autyzm. Ćwiczenia dla dzieci to propozycja zarazem nauki i zabawy. Zagadki, quizy, kolorowanki i ćwiczenia angażujące uwagę pomogą maluchom zrozumieć autyzm i poprawić codzienne umiejętności życiowe potrzebne w domu i szkole. Zadania takie, jak „Małpi labirynt”, pomogą odciągnąć uwagę od zachowań powtarzalnych, a inne, jak „Zabawa z gliną”, ułatwią wyrażenie swoich uczuć dzieciom niemówiącym. Opis każdego ćwiczenia zawiera przystępne informacje dla dorosłych, na co powinni zwrócić uwagę podczas pracy z dzieckiem. Zadania proponowane w książce dotyczą w szczególności kilku obszarów: - komunikacji - umiejętności społecznych - uczuć - samoregulacji - integracji sensorycznej - ograniczonych i powtarzających się zachowań. PUJA TRIVEDI PARIKH jest licencjonowaną psychoterapeutką i analityczką zachowania (LCSW, BCBA) z 12-letnim doświadczeniem. W ramach prywatnej praktyki psychoterapeutycznej pracuje z dziećmi i ich rodzinami oraz z osobami dorosłymi z autyzmem, ADHD, depresją, traumą lub lękiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. FV-61228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrealizowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa – zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego. Sytuacja staje się jeszcze bardziej skomplikowana ze względu na płeć. Doświadczenie zespołu Aspergera jest słabiej opisane z perspektywy kobiety. Większość diagnoz i opisów zachowań dotyczy chłopców i mężczyzn – rozpoznawalność w stosunku do dziewczyn i kobiet wynosi 4:1. Odrzucenie, depresja, zaburzenia odżywiania, większe niebezpieczeństwo nadużyć seksualnych czy zmaganie się z fałszywymi diagnozami, jak schizofrenia, to codzienność kobiet z zespołem Aspergera. Liane Holliday Willey opisuje strategie radzenia sobie z konkretnymi sytuacjami spotykającymi kobiety takie jak ona. Robi to z perspektywy własnych przeżyć. Do książki przedmowę napisał Tony Attwood, psycholog, niekwestionowany autorytet w temacie spektrum autyzmu. [wydawca]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej