Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Naukowa Magazyn (Meissnera 5)
(4)
Autor
Furmanik-Kowalska Magdalena
(2)
Chwiałkowska Agnieszka (historyczka sztuki)
(1)
Knapik Agata (historyczka sztuki)
(1)
Wasilewska Joanna (historyk sztuki)
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Architektura włoska
(1)
Eco, Umberto (1932-2016)
(1)
Eco, Umberto, 1932-2016
(1)
Fotografia polska
(1)
Fotografia portretowa
(1)
Fotografia uliczna
(1)
Fotografia żydowska
(1)
Gender
(1)
Happening
(1)
Kobieta
(1)
Kontrkultura
(1)
Kultura
(1)
Modernizm
(1)
Polacy za granicą
(1)
Projektowanie wnętrz
(1)
Radical architecture
(1)
Radykalizm
(1)
Rzeźba polska
(1)
Rzeźba żydowska
(1)
Semiotyka
(1)
Sima, Michel (1912-1987)
(1)
Społeczeństwo
(1)
Sztuka Azji
(1)
Sztuka kobiet
(1)
Sztuka włoska
(1)
Tematy i motywy
(1)
UFO (Group)
(1)
UFO (grupa artystyczna)
(1)
Ubiór
(1)
Wnętrza architektoniczne
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Życie artystyczne
(1)
Życie kulturalne
(1)
Żydzi
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Azja
(1)
Florencja (Włochy)
(1)
Francja
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Antologia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Architektura i budownictwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata = Studies and monographs / Polish Institute of World Art Studies ; t. 37)
Bohaterem książki jest Michał Smajewski / Michel Sima – paryski rzeźbiarz i fotograf, niewiele dotąd znany mimo przynależności do grona najważniejszych twórców epoki, takich jak: Paul Éluard, Max Ernst, Pablo Picasso czy Jean Cocteau. Smajewski pozostał cichym obserwatorem burzliwych przemian społecznych i artystycznych XX wieku, co dokumentował za pomocą aparatu, wykorzystując zarówno utylitarny, jak i artystyczny charakter medium. To pierwsze opracowanie, które porządkuje nieliczne fakty dotyczące życia artysty, rysuje mapę jego przyjaźni i artystycznych wpływów, stawia pytania o doświadczenie życia w międzywojennym Paryżu, paradygmat powojennej fotografii, surrealizm etnograficzny, ideę retour a l`ordre, funkcjonowanie l`École de Paris de photographie, wpływy modernizmu i tradycji francuskiej w rzeźbie I połowy XX wieku. Książka ma charakter kolażowy, co oddaje istotę ówczesnego czasu, jego zmienność i różnorodność. Wszystkie wybrane zagadnienia miały na celu przybliżyć odbiorcy rozmaitość procesów toczących się od lat 30. XX wieku we Francji, których doświadczali emigranci pochodzenia polsko-żydowskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FV-64893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztukż Świata = Studies and monographs / Polish Institute of World Art Studies ; t. 36)
Człowiek uwikłany jest w kulturę, w której się urodził i wychował. Kultura wpływa na jego tożsamość, na jego obraz świata i postawę wobec innych. Jest to zależność, którą często odkrywa dopiero w momencie zetknięcia się z inną kulturą, a jedną z przyczyn takiego styku jest migracja. Z tym tematem zmierzyły się współczesne artystki multimedialne pochodzące z Azji, m.in. Mona Hatoum, Sigalit Landau, Shirin Neshat, Almagul Menlibaeva, Yang Yue-Qing, Kim Sooja, Mori Mariko, Takano Aya, Fiona Tan i wiele innych. Każda z nich pod wpływem nowej sytuacji życiowej sięgnęła do swojej kultury materialnej i niematerialnej, czerpiąc z nich inspiracje. Dzięki ich twórczości możemy nie tylko obcować z niezwykle interesującą w formie i treści sztuką, lecz także spotkać się, dotknąć, poczuć i spróbować zrozumieć ich dziedzictwo kulturowe. Publikacja podzielona została na dwie części. Pierwsza zatytułowana „Artystki a tożsamość kulturowa” analizuje wybrane dzieła poszczególnych twórczyń w kontekście ich poszukiwań własnej drogi artystycznej. Druga, zatytułowana „Inspiracje”, przybliża klika motywów, będących często „cytatami kultury”, wybijających się znacząco w sztuce współczesnej Chin i Japonii. Ukazuje rodzaje nawiązań do dziedzictwa kulturowego oraz współczesne estetyki dominujące w sztuce Dalekiego Wschodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. FV-64131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata = Studies and Monographs / Polish Institute of World Art Studies ; t. 2)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FV-58212 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata = Studies and monographs / Polish Institute of World Art Studies ; t. 35)
Współfinansowanie: Minister Edukacji i Nauki
Grupa UFO, założona w 1966 roku i zrzeszająca studentów Wydziału Architektury Uniwersytetu we Florencji, była jednym z najważniejszych przedstawicieli tzw. architettura radicale. Jej członkowie, wraz z przedstawicielami innych grup, takich jak Archizoom, Superstudio, 9999, Zzigguratt, oraz architektami Giannim Petteną i Remo Butim, poddali swoją dyscyplinę krytycznej analizie, kierując ją na szerokie pole sztuk wizualnych. Radykalne działania architektów obejmowały happeningi z wykorzystaniem nadmuchiwanych obiektów, projektowanie wnętrz sklepów, restauracji i dyskotek oraz performanse zarówno na terenie miasta, jak i na peryferiach. Ich projekty były pełne ironii, humoru, krytyki społecznej i prowokacji. Wykorzystując taktykę środowiskowej i miejskiej partyzantki, chcieli zakłócić i zniszczyć mity i rytuały burżuazyjnego społeczeństwa. Celem książki, opartej w znacznej mierze ma materiale źródłowym, w tym wywiadach z liderem grupy UFO Lapo Binazzim, było przeanalizowanie wpływu, jaki Umberto Eco wywarł na swoich studentów w czasie profesury na Wydziale Architektury. Związki te są szczególnie czytelne w zainteresowaniach kulturą popularną, komiksami i środkami masowego przekazu, w podobnym podejściu do architektury jako znaku, a także w prowadzonych przez UFO działaniach architektoniczno-urbanistycznych, odpowiedniku partyzantki semiologicznej Eco.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FV-63131 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej