511718
Book
In basket
(Na Ścieżkach Nauki)
Najważniejszym tematem książki Mariana Grabowskiego są uczucia, które przeżywają ludzie wobec matematyki i fizyki. Fenomenologia doświadczenia matematycznego, którą opisuje autor leży pomiędzy psychologią matematyki a samą matematyką. Teoretyczne filozoficzne zaplecze ma dla siebie w fenomenologicznej teorii wartości zapoczątkowanej przez Maksa Schelera, a rozwiniętej przez Dietricha von Hildebranda. Jej centralna teza o poznawaniu wartości przez szczególne emocje jest zastosowana do poznania matematyczno-przyrodniczego. Głównym obiektem zainteresowania są w książce tematy przeżyć pojawiających się podczas obcowania z treściami matematycznymi. Ciekawi nie samo przeżywające ┬ja├ ani matematyczny sens, lecz wartości związane z poznaniem matematycznym, fizykalnym. Przykłady, z których skonstruowana jest warstwa ściśle matematycznej i fizycznej treści książki, mają odsłaniać to, co typowe w poznaniu matematyczno-fizycznym, w jego przedmiocie. Mają też robić wrażenie. Chodzi nie tylko o zrozumienie, ale o ich przeżycie. Dlaczego nie wykorzystać rozumnie tej właściwości w prezentacji fizyki, matematyki? Dydaktyka nauk matematyczno-przyrodniczych, która serio potraktuje tezę tej książki, da młodym ludziom, którzy ledwie otarli się o matematykę i fizykę, szansę przeżycia wagi tych dyscyplin, szansę zauroczenia treściami tych nauk.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 51 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 51 GROCHOTEKA (1 egz.)
Notes:
General note
Na 4 s. okł. błędnie zapisane imię aut.
Bibliography, etc. note
Indeks.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again